Ob skorajšnjem zaključku projekta Kombinirano izobraževanje v poklicnem in strokovnem izobraževanju (KIPSI/BlendVET) smo se med 8. in 12. aprilom 2024 podali na Islandijo, kjer smo obiskali več partnerskih in drugih izobraževalnih institucij, in sicer Technical College v ReykjavikuUniverzo Akureyri in Srednjo šolo Akureyri ter Srednjo šolo v Ólafsfjörðurju.

Islandski srednješolski sistem je dokaj edinstven. S svojo relativno visoko avtonomijo vsaka šola izdela svoj načrt dela, s katerim dosega izjemne rezultate. Pouk zaradi velikih razdalj med večjimi kraji in šolami poteka večinoma na daljavo oz. v kombinirani obliki, kar pomeni, da morajo tudi učitelji biti dovolj digitalno kompetentni za izvajanje takšnega načina pouka. Njihov urnik je precej bolj fleksibilen, dijaki in učitelji pa lahko izbirajo, ali bodo pouk obiskovali v šoli ali na daljavo oz. kombinirano. Učitelji prevzemajo v njihovem učnem procesu predvsem vlogo mentorjev oz. usmerjevalcev in jih s tedenskimi nalogami, s katerimi spodbujajo kreativnost in inovativnost, spodbujajo k odgovornosti, učenju, delu in jih pripeljejo do želene izobrazbe.

Ker se učitelji in odločevalci v izobraževalnem sistemu zavedajo, da takšen način izobraževanja praviloma vodi do veliko količine časa, preživetega ob digitalni tehnologiji, pa hkrati dijake in zaposlene spodbujajo h kvalitetnemu preživljanju prostega časa, gibanju in občasnemu odklopu od tehnologije.

Na študijskem obisku, ki je predstavljal zadnji korak v našem partnerskem delu, smo predstavili učna gradiva, ki so v projektu nastala v podporo kombiniranemu izobraževanju. Niso manjkale niti praktične delavnice za nadaljevanje mreženja in sodelovanja.

Zaključek obiska je potekal v duhu pravega islandskega gostoljubja z obljubo, da se digitalne poti naših šol še velikokrat prekrižajo.

Skip to content